6 Haziran 2014 Cuma

Esime Hediye Oreolu Pasta



Merhaba, bugun 6haziran. Sevgili esimin dogumgunu. Ona cikolatali ozel ve guzel bir pasta hediye etmek istedim. Bence bugune kadar yaptigim en guzel pasta bu oldu. :) Heleki Keremim, 2 saat uyuyunca, suslemem de yarim kalmadi. 


Tarife gelirsek; Cahide ablamdan artik ezber ettigim, pandispanya ve krema tarifiyle bu pastayi yaptim.

Pandispanya icin; 
4 yumurta,
1 bardak toz seker ile 5 dakika cirpilacak.
1 bardak un, bir kucuk paket kakao ve yarim paket kabartma tozunu 2 kez elekten gecirip yumurtali karisimimiza katiyoruz, yalniz mikserle degil, spatula yardimiyla hep ayni yonde yedirerek karisimi hazirliyoruz. Pandispanyamizin harcini ben iki ayni boy kelepceli kaliba esit ayirarak 200 derecede isinmis firinda 15 dakikada pisiriyorum. Yalniz kaliplarin altina yagli kagit koymamiz gerek, kaliplarin kenarlarini yaglamiyoruz. Pisen keklerimizi soguduktan sonra spatul yardimiyla yanlardan ayirarak kaliplardan cikariyoruz. 

Krema icin;

3 su brd sut
5 kasik seker
5 kasik un
1 kasik nisasta
100 gr bitter cikolata
100 gr labne ve 50 gr tereyag

Cikolata ve labne harici malzemeleri ocakta pisiriyoruz. Muhallebi olunca, icine labneyle, cikolatayi ekleyip cirpiyoruz. Sogudugu zaman kullanima hazir oluyor. :)

Bu arada keklerimi ben muhakkak latte ile islatirim. Guzel bir lezzet veriyor. 

Suslemeye gelince yanlari rulokatla, uzerine de oreo biskuvi, cikolata ve samfistik kullandim.

Bence sevdiklerimize verilebilecek en guzel hediye el emegi bir pasta. Sahsen bana hediye edilen el emegi seylerin kiymeti her zaman daha fazla oluyor. 


Sevgiyle ve afiyetle kalin...

1 yorum: