9 Ekim 2012 Salı

Cahide Ablamın İncir Uyutması nasıl yapılır?


Şeker rahatsızlığım olduğundan aslında mümkün mertebe, incir gibi şekeri fazla meyveleri çok nadir tüketiyorum. Yalnız, Cahide Ablam geçen gün bir tatlı denemiş, dayanamadım, buzdolabındaki incirleri değerlendireyim diye denemek istedim. Ve sonuç tabii ki yine müthiş, ablammm ellerine sağlık :) Sizlerle de buradan paylaşayım istedim.

 
Bende 15 adet incir vardı, onları sıcak suda biraz yumuşayana kadar beklettim. Sonra minik minik doğradım. Bir yandan da 1 lt. sütü kaynattım.
 Kaynamış sütten bir bardak kadarının içine doğradığım incirleri attım, elimle bir süre onları ezdim, ufaladım, eldiven takmamak çok daha iyiymiş, bilgilerinize :)
 Son olarak bu karışımı kaynamış, hatta artık ılınmış sütün içine koydum, orda da bir dakika mikserler çırptım, blender'la Cahide ablama göre aynı tadı vermeyecektir.
Tabi ben incir tatlı olduğundan şeker eklemedim. Dileyen bir kaşık kadar ekleyebilir. Hatta pekmez bile koyabilirsiniz, daha sağlıklı olması için.
Ceviz parçalarını da içerisine eklemek benim bu tarife kattığım küçük bir nokta, incirle beraber ağza gelen ceviz birbirine çok yakışıyor, dilerseniz siz de ekleyebilirsiniz.
Kaselere boşaltıyoruz, kapaklı olurlarsa daha iyi, ama üzerlerine havlu ile kapatacağız (yoğurt yaparken ki gibi) .
İncirli tatlıyı uyutuyoruz, ben sabaha kadar bıraktım. O sıvı karışım, resmen puding kıvamına geldi, inanılmaz bir şey. Ayrıca tadına gelince, ben böyle hafif ve böylesi leziz bir tatlı görmedim, en kısa zamanda denemenizi tavsiye ederim.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder