29 Ağustos 2012 Çarşamba

Mangolu Kek


Niye mi Mango? J Aldığım bir tanecik Mangom oldukça sertti, yemesi çok keyifli olmayınca onu kek yaparak leziz bir hale getirmek geldi aklıma.

İşte leziz kekim;

3 yumurtayı, 1 bardak dolusu tozşekerle iyice çırptım, yumurta kokusundan benim gibi rahatsız olanlar varsa, bu çırpma esnasında bir paket vanilyayı da ekleyebilir. Sonrasında ¾ bardak sütü, ¾ bardak sıvıyağı ekledim, 2bardak dolusu unu, (karıştırdıktan sonra eğer gözünüze biraz daha katı gelmesini isterseniz yarım bardak daha un katabilirsiniz, ben içine yarım bardak kadar ceviz koyduğum için gerek duymadım), yarım paket kabartma tozunu ekledim. Kekimin ana harcı tamamlandı. Bundan sonrası isteğe kalmış, ben Mangoyla-tarçını ve cevizi çok yakıştırdım. O yüzden bu içlemeyi kullandım, hepsi göz kararı, ne kadar isterseniz… Karıştırma işlemimiz bittikten sonra ısıtışmış 175derecelik fırınımıza 35-40 dakikalığına pişirmeye koyuyoruz. Mango yerine yumuşak şeftali de çok güzel olacaktır. Yalnız bu tarz meyveler koyduğumuzda spatul ile harcımıza, yavaş yavaş (yedirerek) malzemeyi karıştırmanızı tavsiye ederim. Afiyetler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder