12 Kasım 2012 Pazartesi

Alman Pastası Nasıl Yapılır?

 
 

Merhaba, herkese iyi haftalar diliyorum. Güneşin yüzünü görmek öyle güzel ki... Pazar günü evde oturmaktan dolayı çok mutluyum bugün, ev işleri, yemek, dinlenmek çok iyi geldi, şükürler olsun :) Saniye'cim için Alman Pastası sözüm vardı. Ben de akşam üstüne doğru, çayın yanına da yeriz diye yapmaya giriştim. İnternetten araştırmalarım sonucu birkaç ufak değişiklikler yaparak, tarifi sizlerle paylaşıyorum, uygulama başarılı :):) Şu ana kadar tadan sayısı 20'yi geçti. Eleştiriler hep olumlu oldu, belki sizler de denemek istersiniz.

Malzemeler;

3 yumurta

1 su bardağı süt

Yarım su bardağı ılık su

150gr eritilmiş margarin

1 küçük paket kuru maya

1/3 su bardağı şeker

1 çay kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı mahlep

Alabildiğine un

Krema için;

3 su bardağı süt

4 yemek kaşığı şeker

3 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı mısır nişastası

1 paket vanilya

Çikolatalı krema yapmak isterseniz, dilediğiniz ölçüde bitter çikolata( krema piştikten sonra yarım paket çikolatayı içerisine ekleyip erittim.)


Tarife gelince;

Maya ve ılık su öncelikle kaba konulur, maya hafif eriyince, süt, şeker, eritilmiş ılık yağ, alabildiğine un eklenir, kulak memesi kıvamına getirilene kadar yoğurulur ( ben  5 buçuk su bardağı kadar koydum, yavaş yavaş eklerseniz çok daha iyi olur). Sonra kabın ağızın streçle örttüm, yaklaşık 1 saat hamurun kabarması bekledim. O sırada Kremamı pişirdim. Sonrasında fotoğrafta göründüğü kalınlıkta bir hamur açtım ( bu arada merdaneniz yoksa, şu folyo ve streçler aynı görevi görebiliyor, aklınızda olsun), çay bardağı yardımıyla da yuvarlak şekillerde kestim, siz de başka şekilli kaplar varsa, kalpli kurabiye kalıpları mesela, çok hoş görüntüler ortaya çıkabilir.
 
 
Bunları, 175 derecede pişmeye koydum, önceden fırını ısıtmadım, yanlız çok sık takip edin, 10-15 dakikada pişiveriyorlar, ben nerdeyse birkaç tanesinin altını yakıyordum :):) Daha önceki denememde böyle tekli değil de pasta şeklinde yaptığımdan, yani mayalı hamur olmadığı için iki tarif, pişme süreleri çok farklı oldu, dolayısıyla bu ilk denemem, o açıdan olumlu-olumsuz herşeyi yazıyorum sizlere. :) 
 
Bu arada tepsiye dizerken de aralıkları büyük tutmanızda fayda var, kocaman tombikler oluyorlar, birbirine yapışsın istemeyiz, değil mi?  Çıktıklarında çok ilginçtir ki, kesilmeye çok müsaitlerdi, aşağıda fotoğrafta da görebilirsiniz. Bizim pofuduklar pişerken bir yandan da yaptığımız kremamız soğudu, soğuyan pofuduklara, birer tatlı kaşığı eklerseniz, tüm kremayı ancak yettirebildim, bende yaklaşık 33adet mini pastalar oluştu. 
 
Eğer çikolatanız yoksa, kakao da eklemeniz mümkün, sanırım 1 çay bardağı kremanın ayrılan yarısı için yeterli gelecektir.
 
 Eşim çikolatalıyı çok daha fazla sevdi. Üzerlerine de pudra şekeri serperek tarifimizi bitirmiş oldum..
 

 
Şimdiden denerseniz, kolay gelsin, afiyetler...



 

1 yorum:

  1. Her zamanki gibi, Cahide ablam'dan yardım aldım..söylemediğimi fark ettim :(

    YanıtlaSil