22 Ekim 2012 Pazartesi

Kara Lahana Çorbası nasıl yapılır?





Cahide Ablamın Yöresel Yemekler etkinliğine gönderdiğim tariflerden biri;



Malzemeler;


Bir bağ Kara Lahana

Bir büyük soğan

Bir büyük patates

Bir çay bardağı beyaz börülce

Bir çay bardağı mısır yarması

Bir çay bardağı bulgur

Yarım su bardağı barbunya (koyu kırmızı renkli olandan, konservelerde bulunuyor genelde)

Bir tatlı kaşığı acı biber salçası

Bir tutam tuz ve karabiber

2 çorba kaşığı mısır unu

Göz kararı soğuk su ( Ben düdüklüde yaptığım için yemeğin yarısına kadar soğuk su koydum, normal tencerede yapılacağı zaman, önceden Kara Lahanayı haşlıyor olduğumuz için diğer sebzelerde çiğden konacaksa, 2-3 bardak sıcak su konulabilir, zaten son inmesine yakın eğer çok sulu ise 2 çorba kaşığı mısır unu ekleyerek, daha yoğun kıvam almasını sağlıyoruz, ki sulu isteyenler için bence kıvamı gayet yerinde olacaktır, hatta sonrasında eklemek isteyecekler de olacaktır).

 
Tarifi;

İlk kez, bu yemeğimi düdüklüde pişirmeyi denedim, Lahanalarım güzel yumuşacık oldu. J Detaylı anlatıyorum, umarım sizler de denersiniz. Kara Lahanaya ben Baba memleketim olduğundan dayanamam, kendimi bildim bileli de bir Karadenizli kızı olarak bu yemeği yaparım, hele ki yanında Mısır Ekmeği olmazsaaa olmaazlardan J Düdüklü tencereme, Lahanalarımı yıkayıp, ince ince (salata yapar gibi) Lahanalarımı doğrayıp koyuyorum, üzerine patatesimi, börülcemi, yarmamı, bulgurumu ( yarma varken dilerseniz bulgur koymayabilirsiniz, yarmanız yoksa dilerseniz bulgur koyabilirsiniz), soğanımı, biber salçamı, tuzumu ve karabiberimi koyup, lahanalarımın boyunu aşmayacak kadar da suyumu ekliyorum( tahminimce 2 bardak kadar) ve tenceremin kapağını kapatıp kısık ateşte pişmesini bekliyorum. Elimizde son eklenmek üzere 2 malzememiz kaldı. Barbunyalar konserve olduğundan inmesine yakın ekleyeceğiz, dağılmasınlar diye, ayrıca mısır unumuz da en son eklenecek malzememiz, yemeğimiz kıvam bulsun diye. Bazıları bu yemeği çok sulu sever, dilerseniz sonrasında da sıcak su ekleyerek yemeği sulandırabilirsiniz. Ben fotoğrafta da göreceğiniz gibi ne çok sulu, ne de susuz severim J

 
Peki Düdüklünüz yoksa; yıkayıp doğradığımız Lahanaları, sertliğini yok etsin diye, rengi hafif koyulaşana kadar kaynamış suda bekletiyoruz ( 10 dakika yeterli, çünkü daha sonrasında diğer malzemelerle pişecek). Soğanı kavuruyoruz, salçamızı ekliyoruz, ardından lahanamızı, patatesimizi, yarmamızı ve börülcemizi de geceden ıslatıp,  kaynar suda bekletmiş olmamız gerek, onları da ekliyoruz. Tuz, karabiber ve sıcak suyumuzu da ekledik mi, yaklaşık 45-50 dakika kısık ateşte pişiriyoruz. Göz kararı arada kapağı kaldırıp bakabilirsiniz, tencereden tencere bile pişirme farkı olabiliyor, börülce ve lahanadan küçük parça tatmanızı tavsiye ederim, yumuşaklarsa,  barbunyayı ve mısır unumuzu ekleyebiliriz, dediğim gibi eğer sulu isterseniz, sıcak su yeniden ekleyebilirsiniz ( tabi su ekledikçe tuzu da azalacaktır J hatırlatayım istedim)..

 

Bu yemeğin yanına bir de Mısır Ekmeği tarifi vereyim;


İlk kez tavada pişirmeyi denedim, tavam çok büyük geldiğinden incecik bir ekmek elde ettim, ama tadı lezzetliydi.


Mısır Ekmeğim;


3 bardak mısır unu

2 bardak ılık su

Bir tutam tuz

Bir tutam toz şeker

Bir çorba kaşığı yoğurt

 
Hepsini iyice yedirerek güzel bir kıvam elde ediyoruz, dileyen içerisine kırmızı biber, kekik ekleyebilir, yağladığımız tavaya yada fırın tepsisine koyup rengi altın sarısı olana kadar pişiriyoruz. Fırında 180 derecede 30dakika sürede olabiliyor. ( Benim mini fırınım olduğundan her zaman biraz daha geç pişiyor) Bu seferlik dediğim gibi Balık Tavasında pişirmeyi denedim, ekmeği ters düz edip pişirdim, bana kalırsa fırında pişirmek çok daha kolaymış..
 
Afiyet olsun...


4 yorum: