5 Ekim 2012 Cuma

Patlıcan Oturtma nasıl yapılır?





Dökme tenceremi o kadar çok sevdim ki; fasulye ardından bu sefer hazır buzlukta etim varken, eşimin en çok sevdiği yemeklerden birini yapmaya karar verdim.
 
 4 Patlıcanım vardı, 250gr da yağsız kuşbaşım, tabi biberim, soğan, sarımsak, veee domatesimi unutmayalım...

Sırayla anlatayım,  bu arada Dökme tenceresi olmayanlar ne yapacak derseniz, düdüklüde eminim aynı kıvamı alacaksınızdır, ya da güveçte...

Öncelikle etlerimi harlı ateşte tuz ve karabiber ekleyerek kavurdum.. Harlı ateş olma sebebi, sularını salmalarını istememem.
 
Ardından bolca soğan ve sarımsağımı ekledim, ben genelde soğan ve sarımsak adedi belirtmiyorum, bu sizlerin dileğine kalmış. Sarımsağı çok sevdiğim için, nerdeyse 3-4 diş ekledim.
 
Ardından köy biberlerimi domatesimi ekledim, yanlız bu sebzeleri biraz etle çevirdikten sonra diğer malzemeyi ekliyorum. En son bir kenarda tuzlu suda beklettiğim patlıcanlarımı da ekledim.
 
Tüm malzemeler tencereye girdikten sonra, zeytinyağımı, tuzumu, karabiberimi, kekik ve salçalı suyumu da ekleyerek, kızık ateşte belli bir süre hiç karıştırmadan yemeğimi pişmeye bırakıyorum.
 
Yaklaşık yarım saat sonra, karıştırıp tekrar pişmeye bıraktım. Bir saatte pişmişti, tabi dökme tencerenin sanırım en müthiş yanı bu :) Çabuk ve lokum gibi bir yemek oldu.
 
Bu arada ben kırmızı biberi yazmayı unutmuşum. Acı yiyemiyor olsam da bu yemeğin en yakışan malzemesi bolca kırmızı biber, sevenlere duyurulur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder