29 Kasım 2012 Perşembe

Kırmızı Pancarlı Muffin Nasıl Yapılır?


Sizlere tarif yazmaya bir süre ara versem kendimi tuhaf hisseder oldum. Kaç gündür hep birşeyler yazmama ne yazık ki engel oldu. Ama lafımı fazla uzatmadan haftasonu iki gün üst üste yaptığım Kırmızı renkli kekimi tarif edeyim :)



Malzemeler:

3 yumurta
1 bardak dolusu toz şeker
1 paket vanilya
1/3 bardak sıvıyağ
Yarım bardak yoğurt
2-2,5 bardak un
1 paket kabartma tozu
ve 1 adet pancar

Tarifi:

Normal kek yapar gibi, 3 yumurtamızı şeker ve vanilyayla iyice çırptım. Sıvıyağını ekledim. Sonra blender'da soyduğum ve dörde böldüğümü pancarımı yoğurdumla püre haline getirdim. Nasıl ki Ispanak suyundan yeşil kek elde ediliyor.


Pancar'dan da pişmeden başka, piştikten sonra başka bir muhteşem renk elde ediliyor.. Bu karışımı da kek karışımına ekledim. En son un ve kabartma tozunu da eleyerek içerisine, spatula yardımıyla yedirdim.
İlk denememde muffin yaptım, ikinci denemem de Zebra kek yaptım. Onun da sizlere nasıl yapıldığını tarif ediyor olacağım.
 Sakın Pancar mı?, çok kötü kokar diye düşmeyin, renginden başka hiçbir şeyi algılamıyorsunuz. Ben keki denettiğim arkadaşlarıma, yemeden önce neyli olduğunu söylemedim ki önyargıyla davranıp yemek istememelerini engellemiş oldum :):), sonrasında söylediğimde inanamadılar, çünkü bildiğiniz KEK, sadece Kırmızı KEK :):)


Hepinize şimdiden iyi denemeler...

3 yorum:

  1. Merhaba, ilk bakışta pancar ve keki kafamda bağdaştıramadım ama tarifinizi okuduğumda çok lezzetli birşey olacağına kanaat getirdim. Ayrıca, görüntüsü de çok güzel. En kısa sürede denemeyi düşünüyorum. Paylaşım için çok teşekkürler, emeğinize sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar muhteşem bir tarife benziyor pancar nasıl bir tat verir ve bu keke tarçın ilave etsek olurmu. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, biz pancarin tadini hic almadik. Bence tarcin degil de hindistan ceviz daha hos bir tat verebilir. Ama denerseniz bana da bilgi verin lutfen. :)

      Sil