29 Kasım 2012 Perşembe

Pırasalı Kolay Börek

 
Kırmızı Muffinlerimi yaptığım gün, kahvaltıya misafirlerim vardı, arkadaşım Birnur ve eşi Koray :) Canı Pırasalı Börek istemiş, ona uyanır uyanmaz börek yapıverdim. Geçelim Tarife...


Malzemeler;

8 adet 2'li milföy hamuru
1 adet patates
2 uzun pırasa
Tuz, Karabiber, Kimyon


Tarife Gelirsek;

Milföyleri yumuşamaları için dışarıya çıkardım, onlar yumuşayana kadar,  iç malzemesini pişirmeye başladım. Pırasaları minik doğradım, patatesi de rendeledim ve az sıvıyağda çevirdim. Piştiklerini anladığımda da baharatları ekledim, hafif ılınması için kenara aldım.

 
Yumuşayan hamurlarımı, tek bir hamur olacak şekilde oklava yardımıyla birleştirdim. Sonra bu hamurun her tarafına iç karışımdan yaydım. 

 
Hamuru rulo haline getirerek dilim dilim kestim, ve hem rulo halinde hoş görüntülü hem de kolay bir börek yapmış oldum. 180 derecede 20-25 dakika pişti.

 
 
Son dakika misafirlerim için buzluğumda hep milföy hamuru saklarım, yufkayla uğraşmadan hemen hazırlayableceğiniz, sağlıklı ve lezzetli bir börek yapmak isterseniz denemenizi tavsiye ederim.



Afiyetler


 

2 yorum:

  1. Tuğbacım ellerine sağlık canım.
    Bu tarifini not ediyorum,ben de yapıcam inşAllah :)
    Ayrıca,motive eden,ben yüreklendiren,sevindiren sözlerin için sonsuz müteşekkirim sana..
    İyi ki varsın..
    Baki muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. canım benim, bende iyiki seni tanıdım. :) belki birgün bir araya gelir tariflerimizi yapar yeriz :)sevgiler...

    YanıtlaSil