3 Aralık 2012 Pazartesi

Ezogelin Çorbası

 
 
 
Herkese İyi haftalar diliyorum.. Güzel bir haftasonunun ardından sizlere İki Çorba tarifimle bu haftaya başlayalım istedim. Ben genelde çorbalarımı kendim yapıyorum, şu hazır paket çorbaların yerine. Hele ki kış geldiyse; Ezogelin-Sebze-Yoğurt-Tarhana-Yöresel çorbalar evimden eksik olmaz.

 
Bugün de Ezogelin ile Yoğurt çorbamı paylaşmayı düşündüm.

Ezogelin Çorbası için;

1 bardak kırmızı mercimek
Yarım bardak pirinç
Yarım bardak bulgur
1 soğan
1 patates
Yarım havuç
Su göz kararı( tüm malzemelerin üzerini geçecek kadar)
Baharatlar, bu çorbanın vazgeçilmezi kimyon ve kırmızı pul biber, bunun dışında ne istiyorsanız ekleyebilirsiniz.


Tüm malzemelerimizi yıkayıp bir arada kaynamaya koyuyoruz. Soğan, patates ve havucu çok küçük olmayan parçalar halinde içine koydum; nasılsa piştikleri zaman, herşeyi blender'dan geçiriyor olacağım, o yüzden kestiğin büyüklük çok küçük olmasa da olur.. Mercimek sarıya döndükten, patates ve havuçta yumuşadıktan sonra blender'la karışımı süzme haline getiriyoruz. Eğer bu karışım çok katı olduysa, kaynar su ilave edebiliriz. Diğer bir yanda az sıvıyağ ve bir çorba kaşığı da tereyağını eritip, salça, kırmızı pul biber, bol kimyon, az nane, kekik, tuz, karabiberi de ekleyip, bunların hepsini yağda harmanladıktan sonra, çorba kabımızın içerisinden bir kepçe kaynamış suyu, bu karışıma döküp alaşımı aynı sıcaklığa ulaştırdıktan sonra hepsini boca edip, karıştırıyoruz. Sonra da bol limon sıkıp içiyoruz.


Afyetle...
 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder