5 Ekim 2012 Cuma

Frambuazlı muffin


Bugün bankadaki arkadaşlarım için, Muffin yapıp getirdim. Bu tarz muffin'i ilk kez denedim, ama çok hafif olmuştu, yiyenlerden de güzel tepkiler aldım. Tarifine gelirsek;

1+1/4 bardak yoğurt

2 yumurta

1 bardağa yakın toz şeker ( şekeri az olsun istemezseniz tam bir bardak)

1/2 bardak sıvıyağ

2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Yarım paket vanilya( ben yarım küçük şişe vanilya özütü koydum)

Yarım paket kabartma tozu

1,5 bardak frambuaz ( buzluktan çıkarttığınız haliyle)

2 su bardağı un+2 çorba kaşığı un

Tarifi: Öncelikle sıvı mazelemelerin hepsini ayrı karıştırıyoruz; Yoğurt, yumurta ve yağ.

Unu, vanilya, hindistan cevizi, şekeri, kabartma tozunu ve frambuazı ayrı bir kapta harmanlıyoruz.

Daha sonra sıvı karışımı, unlu karışımın üzerine aktarıyoruz. Spatula yardımıyla unlar yokoluncaya kadar, frambuazlar dağılmasın diye yumuşak hareketlerle karıştırıyoruz.

175derecede ısıttığımız fırında, yaklaşık 30dakika pişiriyoruz.

Afiyetler...

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder