8 Ekim 2012 Pazartesi

Kabak Çiçeği Dolması- Yöresel Lezzetler Etkinliği


Cahide Ablam bizler için bir etkinlik düzenledi, bende bu tarifle katılıyorum inşallah.
 
Bu Ege yöresine ait, nadir bulunan bir sebze dolması. İlk tattığım zaman, o yörenin köylü teyzeleri inanılmaz yapmıştı. Sonrasında her gittiğimde Ege beldelerinde bu çiçekten arar oldum. Yurtdışında da bulunabiliyor, gördüm ki artık büyük marketlerde de ara ara karşımıza çıkabiliyor. Ben her gördüğüm zaman alıp bu dolmadan yaparım.
 

Tarife gelirsek;


Elimde 20 adet kabak çiçeği vardı, bunları sirkeli suda bekletip, zedelemeden yıkadım, narin bir bitki olduğu için çabuk kopabiliyor yaprakları, dikkat etmek gerek.

 
İçi için; 2 bardak dolmalık pirinç

              1 domates

              2-3sap maydanoz

              1küçük soğan

              Bir tutam kuru nane

              Sıvıyağ

              Tuz

 
 
Yapılışı; Domates, soğan ve maydanozu, rondodan geçiriyoruz, bu karışımı pirince ekliyoruz. En son sıvıyağını, nanesini ve tuzunu da ekledikten sonra, çiçekleri patlatmadan azar azar içlerini dolduruyoruz, gördüğünüz gibi ben içleri biraz fazlaca koymuşum JJ Küçük bir tencereye çiçeklerin ağızlarını kapatacağı şekilde dizip, üzerini bir tabakla kapatıyoruz. Üzerine az sıvıyağ, yarım limon suyu, bir tutam tuz ve tencerenin yarısına kadar su ilave ederek, kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Yaklaşık 20-25 dakikada pişmiş oluyor.

3 yorum:

  1. Bu arada etkinlik Bayram sonrasına kadar uzatıldı :):)

    YanıtlaSil
  2. bizzat tattık süper olmuştu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz kesinn Birnur'la Koray'sınız heheh :D:D

      Sil