31 Ekim 2012 Çarşamba

Erik Marmelatlı Tart

 
 
Ben Elmalı tartı çok severim, ama evde elma yoksa hazır da daha önceden yaptığınız herhangi bir marmelat varsa yapabileceğiniz müthiş bir Tart bu bence.. Çok öncelerden internet arayıp bulmuştum bu tarifi, şimdi de sizlerle paylaşayım istedim.


Hamuru için: Kulak memesi kıvamına getirebileceğimiz ölçüde un (yaklaşık 2-3 bardak- önce 2 bardak koyarsınız, baktınız çok yumuşak yarım daha ekler, kalanı da kıvamı tutmadıysa eklersiniz, ama daha fazlası değil :) )

Oda sıcaklığında 150 gr margarin

Yarım su bardağı pudra şekeri

1 Tatlı kaşığı kabartma tozu

2 yumurtanın sarısı

Tarife gelirsek; Tüm malzemeleri karıştırıyoruz, yağladığımız tart kalıbımıza yarıdan fazla hamurumuzu yayıyoruz. Ortaya marmeladımızı sürüyoruz.
 
 (Elmalı yapacak olsaydık, 3elmamız(ben tercihen yeşili kullanıyorum), yarım bardak cevizimiz, yarım su bardağı şekerimiz ve bir kaşık tarçınımız olacaktı ve bunları ocakta pişirecektik).

Marmeladı her yerine yaydıktan sonra, üzerine de kalan hamuru şekillendirerek koyuyoruz. Ben genelde bu üst kısmı çok beceremiyorum :):) Ya çok ince, ya çok kalın oluyor, bazıları hamuru rendeleyerek daha farklı görüntü verebiliyor, nasıl isterseniz, tercih size kalmış artık...

Isınmaya bıraktığımız fırınımız 175 derecede bizi beklerken, tartımızı pişmeye koyuyoruz, yaklaşık 25-30 dakika sonra sunuma hazır hale geliyor. Üzerine de hafif ılındıktan sonra Pudra şekerini ilave edip, servis edebiliyoruz.
 
 
 
Afiyetler...
 
 
 



2 yorum: