31 Ekim 2012 Çarşamba

Fırın'da Somon Balığı

 
Yurtdışında Somon balığı yemeye alışmış biri olarak, favorilerde başı çektiğini çok rahatlıkla söyleyebilirim. Hem çok sağlıklı hem de diğerlerine nazaran çok başka bir tadı olduğuna inanmaktayım. Eşime ilk yapışımdı, ondan da geçer not aldı ya çok mutluyum :)
Tarife gelince, çok basit.. İşten eve geldiğinizde hemen yapıp servis edebileceğiniz bir yemek.


İki kişi olduğumuz için, 2 parça Somon
Bir patates( bulabilseydim, kırmızı pancar)
Defne Yaprağı,
 Limon
Karabiber, Tuz
Az zeytinyağı (üzerine sürmek için).
Somonlarımın üzerine zeytinyağı sürdükten sonra, tuz ve karabiber ekliyorum. Görüldüğü gibi, limon,  defne yaprağı ve patatesimi folyo kağıdının üzerine yerleştirdikten sonra, ağzını da sıkıca folyoyla kapatıp, 200derece fırına veriyorum. Yaklaşık 40 dakikada pişiyor. ( patatesler de folyonun içerisinde buharla o kadar leziz ve yumuşak olmuştuki anlatamam, pancar olsaydı onlarıda bu şekilde ekleyecektim).
Bu arada bir diğer Pancar pişirme yöntemi de; ben bunu Yurt dışındaki bir komşumdan öğrenmiştim, Pancarı 4'e bölüp, hepsini ayrı ayrı folyoladıktan sonra, fırın kabının yarısına kadar su doldurup, içine pancarları koyarak pişiriyoruz, yaklaşık 30 dakikada kumpir yumuşaklığında pancarlar elde ediliyor, lezzeti müthiş ; aynı zamanda bir o kadar da sağlıklı.
Gelelim Somonumuza; Fırında bir çatal yardımıyla içinin pişip pişmediğini anlayabiliyoruz, zaten renginden de piştiğini görebiliriz.
Somonun bir diğer vazgeçilmezi de Pesto Sos, üzerine sürüp denemenizi tavsiye ederim. Yanına da bol yeşil salatayla, güzel bir akşam yemeği menüsü oluşturmuş oluyoruz.
Sizin de eşiniz benimki gibi, tatlı düşkünüyse hazır fırın sıcakken, helvayı, güvece koyup hemen fırına verebilirsiniz, kolay ve pratik bir tatlı tarifi :)
Afiyetler hepinize...
 



Bu arada, Cahide Ablamın etkinliği 3 gündür son hız tariflerle devam etmekte, tüm emeği geçen arkadaşlara Ellerine Sağlık diyorum buradan...

1 yorum:

  1. Sevgili hamarat karıcığım, yemekleri nasıl bu derece lezzetli yapmayı başarıyorsun bilmiyorum ama emin olduğum birşey varsa o da çabucak bitirdiğim yemeklerin tadını uzunca bir süre damağımda hissediyor olduğumdur. Bu arada, yemeğin sonunda parmaklarımdan bazıları eksilmiş olabilir :)
    Sevgimle kal..

    YanıtlaSil