31 Ekim 2012 Çarşamba

Ispanak Yemeği Nasıl Yapılır?



Birde benden dinleyin, deneyin isterim.

 
Hemen malzemeleri sıralıyorum, çok sıradan bir tarif bu, bir Mucize beklemeyin  :):)

1kg Ispanak

1 büyük soğan

Yarım çay bardağı pirinç

Acı biber salçası (ne kadar isterseniz, ben çok acı yiyemediğimden bir tatlı kaşığı ekledim)

Tuz, karabiber

Bir kg ıspanağımı, tahminimce 4-5 defa sirkeli sudan geçirerek yıkadıktan sonra, ince ince doğradım. Önce soğanları sıvıyağda iyice öldürdüm, akabinde salçamı ekledim ve yıkanmış ıspanaklarımı da yavaş yavaş tencereme eklemeye başladım, ama ilk konulduğunda tencereye sığmıyor gibi görünse de 2-3 dakika sonra kendiliğinden sönüyor ve azıcık kalıyor ( 1 kg ıspanağı 2 kişi bir akşam yemeğinde tüketiyoruz, öyle düşünün :) ) .
En sona baharatımızı da ekledikten sonra, karıştırıp suyunu salmasını bekliyoruz,  o yüzden 1 bardak sıcak sudan başka su ilave etmiyorum. Kavurma yapmak isterseniz, hiç su eklemenize gerek kalmayacak. Çok da sulu sevmediğim için, sırf pirinçler diri kalmasın diye sıcak suyumu ekliyorum. Hepsi bu :)
 
Bu arada ben bazen bulgurla pişirmeyi tercih ederim, o zaman su, 1 bardak yerine yarım bardak yeterli olacaktır.
 
 
  Belki daha önceden hiç denememiş arkadaşlarım varsa, Marketlerden yıkanmış Ispanakları alıp yapabilirler. Çünkü ben dahi bazen ıspanakları yıkamaya üşendiğim oluyor... :)

 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder