4 Aralık 2012 Salı

Ispanaklı Yarma Çorbası

 
Bu çorbayı Rahmetli Babanemlerde içerdim. Yarmayı da onlardan öğrenmiştim zamanında. Ben Yoğurtla yapılan her çorbayı seviyorum sanırım :) Bazen bu çorbanın içine yeşil mercimek ya da nohut da koyarım. Geçelim tarife;
 


 
 
Malzemeler;
 
Bir Avuç dolusu doğranmış Ispanak
Bir bardak mısır yarması
Bir kase dolusu yoğurt
Tuz
Sıvıyağ
 
 
Mısırı akşamdan ıslatıyoruz. Ertesi gün suyunu değiştirdikten sonra tencereye kaynamaya bırakıyoruz. Yarmalar zor piştiğinden üzerine 4 parmak geçecek kadar su ekledim. Diğer yandan Ispanaklı Böreğim için yıkadığım ve doğradığım Ispanaklarımdan bir avuç dolusu çorbaya eklemek için ayırıyorum. Dünden hatırlayacağınız gibi, Yoğurt çorbası yapar gibi yoğurdumu tuzla ve sıvıyağ ile iyice çırpıyorum. Yarmalar yumuşadığında Ispanakları da içerisine ekliyorum. Ispanakların rengi pişmeye yüz tuttuğunda yoğurtlu karışımı ılıtma yöntemiyle, içerisine ekliyoruz ( bir kepçe çorbanın suyundan, yoğurdun içine ekleyip iyice karıştırıyoruz. Sonrada bu yoğurtlu karışımı tencereye eklerken diğer yandan da karıştırmaya devam ediyoruz, bu yoğurdun kesilmemesi için yapılan bir yöntem). Yaklaşık 15-20 dakikada böyle kaynadıktan sonra içmeye hazır hale geliyor.
Afiyetler…
 


2 yorum:

  1. Ellerine yüreğine sağlık Tuğbacığım.
    Pazılı yaparım genelde bende bu çorbayı.
    Rabbim rahmet eylesin babaannene de İnşaAllah.
    Muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim benim sagol, paziliyi bende bir kez denedim o da cok guzel olmustu. Malum evde biraz yemekleri secen sevdiklerimiz olunca :)) yemekleri onlara gore uyarlar hale geliyoruz... keyfin bol olsun...

      Sil