3 Haziran 2014 Salı

Dışı pembemsi içi cocostar keklerimmm

Selamm, bugün bir takipçimizin yorumu üzerine bu keklerimi yayınlama gereği duydum. Ben pancarı çok seviyorum ve daha nerelerde kuşlanabilirim diye düşünüp duruyorum. :)) 

İşte bu dışı güzel, lezzeti de bir o kadar şahanee keklerimizz :))

Yapılırken renk muhteşem bir pembe, piştikten sonra ise bu renge dönüşüyor... Gıda boyası kullanmadan bu rengi elde etmekte bence büyük bir başarı...

Gelelim tarife; bu arada tariften önce şunu da söylemek isterim. Bu kız tatlıdan başka birşey bilmez mi diyenlere; cevabımı oğlumun biraz daha büyümesiyle, bloğumu güncel tutmaya başladığım zaman cevap veriyor olacağım inşallah...:))

Malzemeler;
2 yumurta
1 bardaktan 2 parmak daha az şeker
1 pkt vanilya
Yarım bardak sıvıyağ
Yarım barsak süt
Yarım bardak pancar püresi veya suyu
Yarım pkt kabartma tozu
1,5 bardak kadar un


İçi için; 
1 yumurta beyazı
Yarım çay bardağı pudra şekeri
Yarım bardak hindistan cevizi


Keki her zamanki gibi yapıyoruz, tekli kek kalıbımızın içine önce birer kaşık kek karışımını koyuyoruz. Sonra iç harcımızdan bir küçük top büyüklüğünde ekliyoruz. Geri kalan kel karışımını paylaştırıyoruz. Daha önceden ısınmış fırınımızda 20 dakika kadar pişiriyoruz. Dakika konusunda herkesin fırını farklı olduğu için ben kendi fırınıma göre zaman  veriyorum. Ama arada kontrol ettiğimizde kürdanın üzerinde kek ıslaklığı kalmıyorsa piştiğini anlayabiliriz. 

Şu an oğlum uykuda, kontrol etmeksizin bugün iki yazı yayınlıyorum, yazımda hatalar varsa affedin. Cep telefonundan tarif yazmak tek fotolu ve ancak böyle oluyor. :((


Sevgiyle kalın...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder