9 Nisan 2014 Çarşamba

Krokanli Pasta


Haftasonu abimin yasgununu kutladik. Ben de kendi ellerimle leziz bir pasta yaptim. İci samfistikli, kenarlari cikolatali, uzeri krokanli, her seyiyle homemade oldu :)) 

Tarifimiz nasil bir bakalimm;

4 yumurta
1 br toz seker
1 vanilya
1 br un
Yarim paket kabartma tozu
2 dolu corba kasigi kakao

Pandispanyayla baslayalim, 4 yumurtayi 1 bardak toz sekerle 5 dakika cirpalim, bir adet vanilyayi ekleyelim. 1 bardak un ve yarim paket kabartma tozu son olarak kakaolu yapiyorsak, 2 dolu yemek kasigi kakao ekliyoruz. Kalibimizin sadece altina ben yagli kagit yerlestirdim, cikarmasi daha kolay oldugundan, dilerseniz yaglayip, un da serpebilirsiniz. Yalniz kalibin yan kismina hicbir sey surmuyoruz.Karisimi kaliba doktukten sonra, 200 derecede isittigimiz firina koyuyoruz, kabarmaya baslayinca 150 dereceye dusuruyoruz.20 dakikada pisiyor, bir kurdanla da icini kontrol edebilirsiniz. 

Gelelim ic kremaya; pandispanya piserken, 2 bardak sutu, 1 yumurta sarisi, 1crb kasigi nisasta, 4 crb kasigi seker, 1 crb kasigi un, 2 crb kasigi kakao, 2 crb kasigi hindistan cevizi, 2-4 kare bitter cikolata ve 1 tatli kasigi tereyag...

Cikolata ve tereyag disindakileri krema olana kadar karistiriyoruz, en son kalan malzemeleri ekliyoruz. Kenara sogumasi icin birakiyoruz, yalniz kabuk olmamasi icin arada karistiriyoruz. 

1 kase samfistigi ayiklayalim, 1 avucunu 2 corba kasigi toz sekerler krokan haline getiriyoruz. Once sekeri karamelize ediyor, sonra icine ekliyoruz. bir duz zemine yagli kagidi serip bu krokan karisimini uzerine duzgunce yayiyoruz, sogumasini bekliyoruz. 

Kenar cikolatasina gelirsek; 80 grlik bir bitter cikolatayi benmari usulu eritiyoruz, onu da duz bir zemine koydugumuz yagli kagidin uzerine spatula yardimiyla incecik yayiyoruz. Uzerine de toz samfistik serpip dolaba donmasi icin koyuyoruz. Bu da  bitti geldik, dis kaplama kremasina...

Ganaj icin; 200 gr krema ve 2 bitter kalip cikolata... Benmari usulu erittigimiz cikolataya kremayi ekleyip karistiriyoruz. Hepsi bu, pastayi hazirlamaya geldi sira.

Kekimiz bir kenarda sogudu, onu guzelce bir buyuk bicak yardimiyla  ikiye kesiyoruz. Ben kekimi ilik yarim brdak latteyle islattim. Uzerine ic kremami yaydim, kalan samfistiklari serptim, kekimin ustunu kapadim... Ganajimi yani diger kremayi da spatula yardimiyla duzgunce yaydim. 

Krokanlarimi ve cikolata parcalarimi gelisiguzek parcaladim, krokanlari uzerine, cikolatalari da pastanin yanlarina yapistirdim, suslemesi size kalmis, nasil yapmak isterseniz. 

Sunu soylemeliyim ki, disaridan alinan pastalardan cok cok cok lezzetli olmustu:)) denemenizi siddetle tavsiye ederim. 

Kerem kucagimdayken ancak bu sekilde tarifi anlatabildim, anlasilmayan bir sey olursa lutfen sormaktan cekinmeyin...Afiyetler olsunn hepinize...simdiden :)

1 yorum:

  1. Bu arada kucuk bir kac tüyo yazmadan edemeyecegim.. Pandispanyanin tum kuru malzemelerini iki kez eleyerek karisima eklerseniz, ve de sonrasinda spatul yardimiyla yedire yedire karistirirsaniz yavas hareketlerle cok daha kabarık bir pandispanya elde edersiniz. Ayrica ic kremaya çikolata ekle sebebim, daha koyu bir kivam almasnijalmasini istedigimdendi. Son olarak krokan yaparken sekeri yakmamak icin basinda durmanizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil