12 Aralık 2012 Çarşamba

Sütlaç Tarifi

 
 
Dün akşam eve gider gitmez işe koyuldum. Aynı anda iki tatlı :):) Biri sütlaç, diğeri Kabak tatlısı... İkisine de eşim bayılır. Ama dün gece sadece izlemekle yetindi, şeker koması bu gece, yemekten sonra :):)
 


Öncelikle sütlaçla tarife başlayayım istedim.

Malzemeler;

Bir çay bardağı pirinç
1,5 lt süt
1+1/3 bardak toz şeker
1bardak kaynar su
Vanilya
Bir tatlı kaşığı portakal şekerlemesi
Süslemek için tarçın


Tarif;

Tarife başlamadan önce ne  yazık ki çektiğim fotoğraflar oldukça karanlık, o yüzden sizinle sadece kaynamış halini az da olsa anlayabilmeniz için tek biri fotoğraf  paylaşabiliyorum :(:( üzgünüm...

Öncelikle yıkadığım pirinci üzerlerini geçecek oranda eklediğim suyla kaynamaya ( yumuşayıncaya kadar) pişirmeye bırakıyorum. Pirinçlerim yumuşayınca nerdeyse tüm suyu çekmiş oldular, hemen sütümü ekledim, kaynamaya bıraktım, o sırada hem vanilyamı hem de bir tatlı kaşığı portakal şekerlememi ekledim. Odamın kokusunu duymanız lazımdı. :) 
 
 Bu arada kısık ateşte 1 saatten fazla sürede kıvamı iyice oturmuştu, yanlız sıvılığı -eşim çok katı sevmediği için- gözüme  yeterli gelmeyince 1 bardak kaynar suyu ilave ettim. Sonrasında şekerimi de ekledim. bu arada biliyorsunuz ben tatlıları çok şekerli sevmeyen biriyim, o yüzden bu ölçüde kullandım. Siz bir bardak ekledikten sonra tadına baka baka kıvamı yakalayabilirsiniz, nacizane tavsiyem budur.
 
 Bu süreçte kabuk tutuyor olduğu için 5'er dakika arayla karıştırdım, tatlıyı kendi haline bırakmamak gerek, hem altı hemde üstü kabuk bağlamaması için.
Siz sulu bir sütlaç sevmiyorsanız yapacağınız en güzel kurtarıcı yöntem; bir çay kaşığı mısır nişastasını az suyla sulandırmak ve tatlıya eklemek :) hepsi bu....
 
Piştiğine inanıyorsanız; yani pirinci tattığınızda yumuşaksa ve sıvı kıvamı oldukça yavaşsa, fokur fokur kaynıyorsa tamamdır, altını kapatıp tabaklara bölüştürebilirsiniz.
 
Ben güveçlere koyup fırınlamadım, ama olaki siz fırınlamak isterseniz; güveçleri içi yarıya kadar su dolu bir fırın kabına yerleştireceksiniz, üzerlerine de birer tatlı kaşığı toz şeker serpeceksiniz.
 
Evde yapılan sütlacı dışarıda çok nadirde olsa yediğim sütlaca değişmem :) Bakalım eşim de beğenecek mi??


Afiyet olsun...

 

1 yorum: