11 Aralık 2012 Salı

Narlı-Portakallı Kek

 
Ne zamandır yazamadım sizlere, artık yazamayınca o kadar garip hissediyorum ki kendimi anlatamam :(:( Hafta sonu arkadaşlarımız Fatma ve Ömerlere gitmeden önce denediğim Narlı-Portakallı kekimi sizlerle paylaşmak istedim.



Malzemeler;

4 yumurta
1,5 bardaktan biraz fazla toz şeker
Vanilya (aslında konmasa dahi olur-koyarsanız da bir paket)
1 bardak sıvıyağ-ayçiçek yağı
1çay bardağının yarısı kadar süt
1bardak dolusu sıkma nar-portakal karışımı (sadece nara cesaret edemedim, acı olma ihitmalini düşünerek)
3 bardak un ( karışım sıvı gelirse göz kararı ekleme yapabilirsiniz
1 kabartma tozu


Tarife gelince;


Yumurtaları, şekerle iyice çırpıyoruz, vanilyayı,sıvıyağı, sütü, narlı karışımı ardından da unla kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz. Daha önceden yaptığım portakal şekerlemesinden bir tatlı kaşığı kadar bir de birçay bardağı kadar nar tanelerini son olarak kekimize ekliyoruz. 175 derece ısınmış fırında 35-40 dakikada pişiriyoruz. Sonra servise hazır.
 
Çok lezzetli bir kek denemiş oldum, yanlız rengi elmalı kek gibi oldu. Nar da ne yazıkki elde etmeyi umduğum renk karışımını vermedi.

Afiyetler olsun..

2 yorum:

  1. hıh işşşşte patatesli börek tarifi yorumumda bahsettiğim kek:)) kek sevmeyen biri olarak iki dilim yedirdi kendini.. kesinlikle tavsiye ederim.. ellerine sağlık canımm.. Fatma (Erdemin annesi ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırınımın azizliğine uğramasaydım bu keki bütün getirecektim arkadaşım sana, üzgünüm :(:( beğenmenize çok sevindim...

      Sil