13 Temmuz 2012 Cuma

Unsuz kurabiye nasıl yapılır?


Akşam eve gelir gelmez, heyecanla yemeğimi bile yemeden yapmaya koyuldum bu güzelim kurabiyeleri, nasıl mı?

Bol hindistan cevizli, kuru kayısılar, ceviz ve şam fıstığı ile bezenmiş bir çeşit mutluluk hapı :)

Denenebilecek, oldukça kolay tarifi, kısaca anlatıyorum; 1 bardak hindistan cevizi, yarım bardak ceviz, yarım bardak şamfıstığı ( ama bunlar çekilmiş olmalı) bir bardakta kuru kayısı doğrayıp ekliyoruz, 2 yumurta akını kırıyoruz, 1bardağa yakın da toz şeker, ben çok tatlı olmasın diye bardağın bir iki parmak aşağısında koydum ve karıştırdım. İstediğiniz büyüklükte, ki ben kayısı büyüklüğünde yaptım; sadece 15adet çıktı.. Yağlı kağıt serili tepsiye dizdim, 175derecede 20 dakikada piştiler, denemek isterseniz eminim çok beğeneceksiniz. Afiyetler olsunn, bu arada bu tarifi internetten buldum, ben ek olarak içerisini şamfıstığı kattım, canınız nasıl isterse öyle yapabilirsiniz. :):) Bilginize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder